Monday, November 24, 2008

Vinsterskor - H E L P

Hur svårt kan det vara? Jag har några kriterier:

- Varma, gärna med skön ludd
- Ska inte bli alltför våta av äckelsnö, dvs gärna hög gummisula som inte läcker
- Ska kunna bäras med en kjol utan att människor vänder sig om och kiknar av skratt på stan
- Får inte bli för hala om det är is ute (finns dock sandpapperbroddskydd - långt ord jag fick till - som kanske skulle kunna vara något för mig)
- De ska vara svarta
- Gärna bra pris (såklart)
Efter att ha tittat runt och provat flera par idag väljer jag nu mellan:
Vagabonds Keflavik för ca 1000 kr. Finns på hemsidan, går inte att kopiera bild.

Clarks Original Jez Curl för ca 1400 kr:





Björn Borgs 8414548310 Black för ca 800 kr:










Timberlands Women's Waterproof Atrus Mid Boot Black Smooth för ca 1600 kr:


2 comments:

Mysan said...

Får jag fråga vart du hittade Clarks kängorna?

Anna said...

Klassiska Clarks finns i nästan alla välsorterade skobutiker, Jerns brukar t ex ha varje säsong.