Thursday, November 27, 2008

Facts & figures dag 18/40

Frukost: 1 kokt ägg, 2 tunna skivor danskt rågbröd, 1 skiva rökt nötkött, 1 skiva rökt skinka, gurka. 1 latte på ca 1 dl laktosfri mellanmjölk.

Mellanmål: 1/2 fralla med pumpafrö, 2 skivor leverpastej, 1/2 ägg med stenbitsrom, 1 kopp kaffe med mjölk (lyxmellanmål...).

Lunch: 1 grillad kycklingfilé och ljummen sallad på broccoli, kidneybönor, paprika och fetaost.

Mellanmål: 3/4 fralla med pumpafrö med lätt&lagom.

Middag: 1 ceasarsallad, 1 liten bit knäckebröd med smör, 1 glas rött vin, 1 cappucino, 4 bitar mörk choklad.

Rörelse: 60 minuter promenad.

Kommentar: Jag är konstant PMS-hungrig just nu, därav mina onormala och stora mellanmål tror jag! Några morgonar i rad har jag tänkt att idaaaag, DÅ ska jag få unna mig en kaka. Alltså, vi pratar en stooor muffin eller citrontårta eller äppelkaka med grädde. Men när jag väl har stått framför den där kakan så har jag avstått. Jag har köpt lyxkaffe och ätit några bitar mörk choklad istället. Givetvis mycket bättre val. Så nu har jag hållt mig flera dagar och har ätit hyfsat bra och nyttigt och tränat och gått en hel del trots att vädret har varit mer än pissigt. Imorgon är det fredag och det blir skön hemmakväll med P. DÅ ska jag faktiskt unna mig något!

No comments: