Saturday, November 22, 2008

Lördag

Det snöar utanför fönstret, TV4 nyhetsmorgon lördag står på och Postens VD har precis gett beskedet att han ska avstå från sin lön, med tanke på vilken stor diskussionen det har blivit med anledning av att han också har en pension från Nordea. Möjligt att det är ett bra beslut för honom för att slippa massa fortsatta diskussioner om girighet, men han levererade inte nyheten så snyggt i programmet. Anyway, idag är det lördag och jag grubblar på vad dagen har att erbjuda.

Slappdag:
- Läsa bloggar
- Lägga tarotkort
- Tända mina nya adventsljusstakar i förväg
- Kolla repriser på TV
- Se Malcolm X
- Äta middag med pappa på mysig pub

Hurtdag:
- Städa lägenheten
- Träna
- Shoppa strumpbyxor, nytt rouge och kanske vinterskor (jag vill ha varma, vattentäta, ej halkiga, utan för höga skaft - tips!?)
- Skriva på uppsatsen ett par timmar
- Hjälpa min brors flickvän att flytta (som egentligen inte alls behöver hjälp enligt henne)
- Hinna förbi C:s födelsemiddag på restaurang innan jag äter middag och dricker öl med pappa

Slapp- och hurtdag:
- Läsa bloggar
- Snabbdammsuga
- Skriva uppsats ett par timmar MED tända ljus i adventsljusstaken
- Beroende på vilken tid pappa kommer, kanske träna vid 16 eller 17, sedan middag med pappa på mysig pub

Vilka val, vilka val. Jag kan bli helt paralyserad av alla möjligheter (och borde-måsten). Vi får se. Jag tar nog dagen som den kommer.

No comments: