Tuesday, November 4, 2008

Det är inte lätt när det är svårt

Det låter ju som att det är jag som har fel i huvudet när jag nämner alla dejter. Som att det är jag som inte vet vem jag ska vara on med. Så kanske det är. Men de vet fan inte heller. Så det så. Vägled mig. Vem, vem, vem?

P - Jag har känt honom länge och blir varm i hjärtat av att vara med honom, men han vill inte bli mer seriös än den relation vi hade under förra hösten, vintern och våren. I somras fick jag nog, vi pratade ut och jag sade att det antingen får bli mer seriöst eller så gör vi slut på det vi har. Det blev det sistnämnda. Kunde inte hålla mig ifrån honom och med hans stora och faktiskt, ganska enkla, hjärta är vi tillbaka där vi startade. Han är varm, fin och trygg. Och han gör mig lugn. Men det räcker ju inte i längden.

L - Han har varit på, på, på. Jag har blivit smickrad men stressad och kanske inte varit mitt riktiga charmiga jag med honom. Men när han verkar bli off undrar jag om han är helt off, eller bara i vänteläge. Mogen man. Fulsnygg åt det coola hållet. Många roliga intressen. Det har inte klickat än, men å andra sidan har vi inte ens hånglat. När våra knän nuddade varandras och han lade sin hand på mitt huvud blev jag svag. Det borde vara ett bra tecken.

W - Fanastiskt rolig och påhittig date för någon månad sedan. Bland den roligaste jag har varit med om. Men han kändes inte helt seriös. Och det är ju egentligen det jag vill ha. Sedan var det tyst från båda parter. Tyst, tyst. För ett par veckor sedan kom det ett sms från honom och jag blev förvånad, och lite förväntansfull. Idag tog han steget igen, sade att han tyckte vi hade så kul sist vi sågs och frågade om vi inte kunde göra om det. Han är antagligen inte seriös, men vi hade kul. Det hade vi. Dessutom är han sjukt snygg och s(p)exig. Svart skådespelare, slå det ni.

W - En date som blev en kompis som blev en date som blev en kompis. Nu ses vi då och då. Mycket avslappnat. Lite flirtigt. Vi söker båda trygga relationer, gillar varandra och kan prata om allt. Dessutom har vi kul. Han är cool. Vi analyserar killar vs tjejer och deras beteenden och är konfunderade tillsammans. Han kanske vill ha en annan typ av relation, men givet att jag dejtar andra, att han är lite blyg och att vi dessutom kanske känner varandra lite för bra på kompisplanet har vi inte pratat om det. En sådan relation vill jag ju ändå inte ha.

No comments: