Friday, November 14, 2008

Facts & figures dag 5/40

Tudiluu allihopa. Äntligen sitter min runda bak i min mjuka soffa igen. Det har varit en bra dag. En planeringsdag av stora mått. Och såklart hårt arbete på jobbet ganska sent. Men vad gör man inte för chefens skull? Eller lönens skull menar jag såklart.

Tidig frukost kl. 07.30: Ett knäckebröd surdeg/råg med skinka, ost. En liten hemgjord latte med laktosfri mellanmjölk.

Sen frukost kl. 10.00: Typ den största och godaste frukosten ni kan tänka er på Bakverket på Bondegatan 59. Yoghurt med kardemumma och hallon, fem gudomliga bröd av olika slag, charketurier, sallad med ingefära och andra roliga smaker, suuuur lemonad och cappucino. Plus en pellegrino.

Även om den fantastiska frullen inte på något sätt satte fart på min kaloriförbränning så satte den i alla fall fart på min och kollegans tankeverksamhet, jäklar vad vi producerade timmarna efter! Vi är mycket nöjda med vår snabbt ihopslängda planeringsdag.

Middag vid jobbskrivbordet kl. 20.00: 4 hemlagade kåldolmar med sås, 5 brysselkål.

Nu i soffan: Några rutor mörk choklad.

Rörelse: 45 min promenad.

1 comment:

Anonymous said...

asså? Jag vet inte riktigt vad skillnaden är, please utbilda mig lite inom tvättområdet:)