Sunday, November 9, 2008

Nu räcker det!

Sedan jag fick min otäcka magsmitta har jag ju knappt rört mig ett dugg. Dessutom har jag ätit friskt. Det är ju fan skit. Och eftersom skit sa skit ha så märker jag hur min kropp har svullnat upp av allt svullande och icke-motion. Säkert 7 kilo. Nej då, kanske inte, men 3 i alla fall, eller 2. Men nu räcker det. Jag måste ta några beslut.

För det första, vad är egentligen mitt/mina mål med att träna och äta rätt?

För det andra, ska jag äta enligt GI eller inte?

För det tredje - vilket mer är fakta än en fråga - det är först om jag tränar aktivt flera dagar i veckan och promenerar till och från jobbet flera dagar i veckan som jag kan äta så pass stora portioner som jag har gjort de senaste två veckorna.

Nu ska jag fundera igenom mina frågor, återkommer senare! Kanske ska den här bloggen användas lite mer till att skriva mat- och träningsdagbok. I alla fall under en liten tid. Vi får väl se...

No comments: