Sunday, November 2, 2008

Intresseklubben behöver i n t e anteckna

Jag förstår verkligen att ingen är intresserad av nedanstående, men det är för min egen disciplins skull. Så jag får markera klart med röda bokstäver och växa någon centimeter inombords av stolthet.

12.30-14.00 Skriva (yeeey, är nog jävligt snabb när jag väl skriver, har på drygt en timme hunnit sätta in citat från 19 olika personer i ett kapitel (av fem) i min kvalitativa analys, det vill säga välja ut vilka citat jag ska ha med, organisera dem strukturmässigt och kommentera dem).

14.00-15.15 Byta om och ta en promenad i maklig takt (det blev en ganska lång promenad via Karlbergs slottsväg, Kungsholmstrand, St Eriksbron och hem igen. Fantastiskt härligt väder med strålande sol och blå himmel. Så pass varmt att jag till och med satte mig ner fem minuter på en parkbänk vid Karlberg och njöt av solen).

15.15-16.00 Knäckemacka

16.00-17.45 Skriva (nu är även kapital 2 och 3 färdiga med citat och bryggor och konstateranden från min sida.)

17.45-18.15 Paus (skrev bland annat ett e-mail som jag har skjutit upp...)

18.15-19.30 Skriva (jag tror jag skippar det här passet... jag vill diska, dricka portervin, lyssna på sydafrikanska sånger (yebo!), duscha, fixa en hårinpackning, fila fötterna och sedan mysa under filten och bli varm och kanske chatta lite med nära och kära istället... Någon viskade i örat på mig att det är okej! Höhö. Nu är allt done, utom det sista passet skrivande alltså.)

19.30-20.00 Laga mat och kolla Rapport

20.00-21.00 Ensam mamma söker


21.00- Malcolm X eller Dagbok från en motorcykel

No comments: