Sunday, January 20, 2008

Varm i hjärtat

När jag precis kom hem efter att ha lånat ut lägenheten till ett behövande och älskande (i min säng? Haha) par stod det ett stort fång underbara tulpaner på köksbordet och en härlig flaska olivolja. Sådant fint blir jag varm i hjärtat av.

Mitt senaste dygn har varit allt annat än obarmhärtigt. Fantastiskt god och mysig fika ute vid Gåshaga brygga igår, och glutt på liten söt bebis. Goda linfröscones med mix av philadelphia/grädde och fikonmarmelad och paté med små crunchy cornichons som tillbehör. Efter tre scones och alla uppdateringar om vad livet har erbjudit det senaste året drog jag mig hem till väninnan M, där vi efter mycket dividerande bestämde oss för att gå till Mamas and Tapas för middag. Vi ringde för att boka men de tyckte att vi bara skulle komma förbi, trots att de inte hade något ledigt bord för kvällen. Vi gav oss ut på en för jävlig promenad med regn och blåst och såklaaaaaart var det proppfullt när vi kom. Olé olé på Hantverkargatan var också fullt, samt vår lilla favorit Tabbouli på Norra Agnegatan. Så det slutade med att vi (som vanligt) hamnade på Il Forno på Fleminggatan/Fridhemsgatan och åt kronärtskockspizza med parma och drack Nero D'avola. Inte helt fel, men min mage har svårt att smälta en pizza, särskilt när jag äter sent och nästan går direkt hem till sängen för att sova. Jag låg och flämtade som en svedd spädgris hela natten.

M har gjort en viktig insats för mig och introducerat serien Californication. I'm hooked! Slashasiga Hank Moody (Mulder, Arkiv X) försöker få tillbaka sitt ex Karen och vara en bra pappa till tonårsdottern Becca, samtidigt som han trasslar in sig i en massa sexrelationer (mycket närgånget och bra), drogar och gör allt för att försöka undvika att behöva jobba/blogga för företaget som hans agent (som för övrigt har s/m sex med sin assistent medan hans fru försöker förstå varför han inte vill ha sex längre) tvingar honom till, eftersom det ägs av exets nya och alldeles för seriösa pojkvän, som Hank no likey, no likey. Jag hann se sex av 12 avsnitt, men jag vill ha mer, nu!

No comments: