Tuesday, January 29, 2008

Tvättproblem

Hur ska jag göra?

1. Gå ner och lägga i två maskiner nu (tjuvtätta efter kl 22.30), tömma och slänga in i tumlaren och torkskåpet innan jag somnar för att hämta upp imorgon bitti?

2. Lägga i två maskiner nu, men tömma och torka dem imorgon bitti, eftersom jag ändå har första tvättiden?

3. Gå upp tidigt och tvätta två maskiner, tömma och torka kläderna i torkskåp och tumlaren innan jag drar till jobbet?

Problem med 1 är att jag måste vara uppe en timme till, det orkar jag inte. Problem med 2 är att maskinerna är dåliga och att den ena maskinen ibland inte stannar när programmet ska vara slut, den tvättar alltså om och om och om och om igen, very bad för kläderna! Problem med 3 är att det kan bli en svettig och stressig morgon. Men vad fan, 1:an och 2:an är ännu jobbigare. Nu har jag bestämt mig. Ingen tvätt nu, bara sortera den så att det är lätt att springa ner i sovkläder imorgon och sätta igång maskinerna vid 06.30 (tjuvtättar en timme innan tvättiden startar).

Nu ska jag gå och lägga mig och ha mitt lilla antistressfår Dolly nära mig. Gosh, jag är helt öm i kroppen efter träningen... men det är ju en härlig känsla! Och det är så skönt att somna öm och nyduschad under mitt stora och sköna täcke med Dolly nära, gärna i handen som hålls hårt mot bröstkorgen. Pusspuss, godnatt.

No comments: