Tuesday, January 22, 2008

Karuselldag

04.50 ringde klockan och jag hade såklart bara sovit några fjuttiga timmar efter gårkvällens hemska film. Känslan satt kvar och trots en stressig och lång arbetsdag har jag tänkt och tänkt och äcklats av vad människor får vara med om. De mjuka värdena har blandats med hårda värden idag och det gör att jobb och liv och känslor känns en aning som att åka berg- och dalbana (i dubbel bemärkelse idag!) - jag hinner knappt hämta andan innan det är dags för nästa slag i magen trots att jag försöker tänka rationellt eftersom jag ser svängarna och backarna precis innan jag är mitt i dem. Anyway, trots att jag inte har varit vid mina sinnes fulla bruk gick det bra idag. Jag har precis ätit knäckebröd och druckit kryddigt chai-te framför burken och kollat Rapport, KG:s Rakt på Sak/Andra avenyn, Packat och klart och nu Aktuellt, i just den ordningen. Nu ska jag avsluta kvällen i min gröna hood-tröja under min gröna filt och titta på det sista avsnittet av Californication som jag inte hann igår. 30 minuters ren och skär njutning. Tudiluuu!

Och btw - what the heck händer i Göteborg!?

No comments: