Saturday, January 19, 2008

Lördag

Myrorna lade sig snabbt igår, jag vet ju att det snart är min tur att get loose, bli brun och dricka drinkar, jag har tålamod, jag kan vänta. Jag har sovit ungefär 11 timmar och känner mig, ja... utvilad kan man säga. Nu ska jag snart packa väskan med träningskläder, myskläder och tandborste och ge mig av mot Lidingö för att äta scones och träffa bebis E och hennes föräldrar från tiden jag bodde i Kenya, jag har inte sett dem på ages! Sedan drar till Kungsholmen för att göra mig hemmastadd i M:s soffa för kvällen och äta hemgjord sushi. Eller så går vi ut och äter någonstans. Jag kan tänka mig lite tapas och ett glas vin... Oavsett vad vi äter och var ska vi prata resa, resa, resor. Inte bara den kommande lååånga resan om typ 11 dagar, utan vi har också sagt till oss själva att vi ska börja göra fler weekendresor i vår. Jag vill: 1. En helg i Barcelona eller Paris i vår. 2. Besök på en ö i Stockholms skärgård med grillning och bastu. 3. Dra till pappas ställe uppe i norr och kolla läget. 4. En bilresa i norra Norge (men jag vet, det tar minst en vecka... Kanske något för sommaren?) Nu ska jag ta en sväng med dammsugaren så att de som ska sova här i natt inte får allergiutslag. Ciao!

No comments: