Friday, January 18, 2008

Vardagslyx

Det är lyxigt att ha ett jobb som inte alltid behöver skötas från ett kontor, jag har verkligen haft en lat morgon med morgontidningarna, telefonsamtal, planerat lördagens fika med vänner jag inte har sett på länge, kollat upp resemässan nästa helg och försökt matcha träningstider i helgen med vad jag mer ska göra.

Som den snälla vän jag är lånar jag ut min lägenhet till ett par som är bostadslösa lördag kväll så de får lite quality time, själv drar jag till min homie M och myser i hennes sköna soffa framför hennes stora platt-TV, där jag känner mig som hemma. Kanske, kanske lagar hon libanesisk middag till mig och så får jag nygjord espresso från hennes gigantiska maskin. Lyx, lyx.. i alla fall vardagslyx!

I helgen ska jag fundera över vilka pocketböcker som ska få följa med på min tre veckors långa resa till Tanzania. Kom gärna med tips, jag gillar lättsam populärlitteratur á la Den ryska vännen och verklighetsanknytna faktaböcker á la Lasermannen och OK, Amen, men bangar inte heller en blandning av dem á la Snabba Cash. Kom med tips!

No comments: