Wednesday, January 2, 2008

Signs

Jag tror på signs. Såhär: Jag läser ett recept med strutsfilé i något glassigt magasin. Sedan går jag in på hötorgshallen och ser en skylt om att de säljer det. Det betyder ju att jag måste köpa strutsdelen och laga rätten, eller hur? Jag har fått en kastanj av mamma att ha i fickan för det betyder att man håller sig frisk. Idag när jag gick till träningen hoppade den liksom ur när jag skulle ta upp telefonen. Kollade runt på gatan i evigheter, men hittade inte den. Till slut förstod jag att den hade trillat ner i ett litet, litet håll på en brun brunn, rakt ner i Stockholms bajs helt enkelt. Med en gång fick jag ångest, det måste betyda att jag kommer att drabbas av en fruktansvärd sjukdom. Det är liksom inte bara det att kastanjen tappades på tunnelbanan och jag inte hittade den, utan den lyckades ta sig igenom ett litet hål i en avloppsbrunn. Usch, nu blir jag rädd igen. Jag ringde mamma med en gång och berättade och hon lovade att skicka en ny, som tur var hade hon två hemma. Det är i och för sig också ett sign...

No comments: