Friday, January 4, 2008

Kastanjen!

Ahhhh, jag visste det! Jag har inte haft någon kastanj de senaste dagarna, det är ju därför jag är sjuk! Idag fick jag en ny med posten, mamma hade även skickat med en liten söt berättelse om ett kastanjeträd som tappade sin sista kastanj. Den trillade ner i en liten grop, men givetvs hittade trädet kastanjen senare och blev glad igen. Slutet gott, allting gott. Senaste numret av Damernas Värld damp också ner från brevinkastet idag. Som vanligt bläddrade jag fram till horoskopet först. "Du har en massa energi och har inte tid med kärleken". Bah!

Nu har jag ätit fyra saffransskorpor och druckit ett glas fläderblomssaft. En riktig frukost lockar inte alls. Jag undrar hur jag ska orka skriva smarta saker i min uppsats idag... jag känner mig helt lealös i kroppen.

No comments: