Sunday, January 27, 2008

Shopping shopping shopping!

Wohooo, vilka klipp jag har gjort idag! Listen up:

Ett par gudomliga svarta nätta jobb-/gå-på-middag-skor med rund tå och relativt hög och smal klack - 199 kr, Nilsons
Ett par mossgröna stövletter med rundad tå (man kan ha skaftet både uppdraget eller nedvikt - 125 kr, Wedins
En klargrön, ganska lång, tunika med knappar över bröstet och en fin, hyfsat djup, urringning med lite broderier och andra detaljer - 149 kr, Indiska
Två toppar (en vit och en grönturkos) med fyrkantsurringning- 53 kr för båda (!), Topshop
Ett svart linne i bomull med "veckat" mönster fram och bak - 35 kr, Indiska

Därutöver köpte jag Nivea Cleansing gel (finns inget bättre för det priset för att både ta bort smink utan att torka ut huden), Nivea body lotion (som går bra in i huden, mitt afrikanska Hollywood Beauty Cacao butter kommer att bli för smörigt i värmen i Tanzania), Sunsilk Blonde shampoo och balsam (aldrig testat, men det kändes bra för "sommarhår" och kostade 7o spänn) och 3 rullar 400-film till min gamla systemkamera som ska få följa med.

Och så sist, men inte minst, böckerna från Pocketshop till semestern:

En halv gul sol - Ngozi Adichie
Pol Pots leende - Peter Fröberg Idling
Pilgrimsresan - Paulo Coelho
El Choco - Markus Lutteman
Sveriges likas lag - Michael Lundh
Flyga drake - Khaled Hosseini

Hemma i bokhyllan står också Röda vita rosen - Mariette Glodeck, I skuggan av ett brott - Helena Henschen, Trasdockan - Christine Falkenland och Zanzibar Chest - Aidan Hartley, ett par av dem ska få följa med. Det är möjligt att jag även inhandlar boken Smuts på flygplatsen, jag valde bort den inne på Pocketshop men tänker väldigt mycket på att jag borde ha köpt den också... Jag tror det kanske räcker, och till och med blir över?! Det är nästan endast när jag är på semester som jag har ro att läsa och då gäller det att samla ihop en hög fram tills dess att det är dags igen. Nu känner jag mig nöjd och förväntansfull!

Nu knäckebröd, mockakaffe och horisontalläge ett tag med EM i konståkning på SVT.

No comments: