Tuesday, January 8, 2008

Livet kommer tillbaka

Jag börjar bli frisk, livet börjar verkligen komma tillbaka igen. Jag känner hur det sprider sig genom venerna, smartnesscellerna och magen kurrar då och då efter mat.

Såklart ringde min kära vän så fort hon kom ut från jobbet och öste kärlek över mig, så nu känns allt bra igen. Dessutom hörde P av sig, har han dåligt samvete för att han kanske gjorde mig ledsen, eller tror han att vi bara ska fortsätta hänga som vanligt? Han avslutade med puss. Puss!? Jadajada.

Sökandet efter en bra och billig platt-TV går vidare, likaså arbetet med att få ihop en resa till Zanzibar så det passar våra connection flights från Nairobi och plånböcker. Vi lutar åt boende som beskrivs såhär:

With the atmosphere created from beautiful gardens, trees full of weaver birds, friendly people and good music, you find once you've settled in, you just can't seem to leave. Stay in palm-thatched bandas (bungalows) just one minute from a beautiful tropical beach. Have a beer with the locals in our bar, learn some Swahili, play the drums or eat delicious local seafood prepared by Tony the cook.

Jag kan bli sol- och resgalen för mindre.

Nu ska jag jobba lite hemifrån. Ciao så länge.

No comments: