Sunday, March 30, 2008

Sunday, bloody Sunday

Nåja, det är väl en någorlunda konstig tolkning av låten. Visserligen har jag lingonvecka, men annars har det varit en alldeles underbar söndag än så länge, eftersom jag vaknade upp med P:s slingrande armar och ben om mig. Jag trodde i och för sig att jag skulle kvävas då... Dessutom stod den indiska, goda, men mycket oljiga, maten mig fortfarande upp i halsen och jag höll på att sätta vattnet i halsen när jag kollade mobilen och såg att klockan var 13... ytterligare en chock kom när jag insåg att den faktiskt redan var 14! P bokstavligen hoppade upp och vi åt en god frukost i soffan innan vi båda satte oss på bussen, han för att åka hem och jag för att ta en långpromenad på 11 049 steg i solen runt Djurgården. Se på kortet vad fint det var! De allra finaste vyerna och det största lugnet får man längst ute vid Blockhusudden, så långt ut på ön går inte de flesta verkar det som. Jag njöt av att gå runt i solen, tänka fina tankar och känna hur energin sipprade ut och runt i kroppen.

No comments: