Friday, March 28, 2008

Ögonlocken drar

P var tvungen att hälsa på släkt ikväll så vi har bokat om till imorgon. Det kanske var lika bra, jag kom från jobbet ganska sent idag och det drar i ögonlocken redan nu, P hade varit galen över att jag vill sova tidigt. Jag somnar jämt i hans knä när vi kollar film på fredagar. Men veckorna är ju så hektiska! Jobb, jobb, jobb, matlagning, promenader och träning, det är klart som korvspad att det drar i i locken på fredagskvällarna. Jobbet går riktigt bra just nu och jag har flyt med saker, känner mig påläst och smart. Jag fick ihop ett bra planeringsdokument innan jag drog hem idag så nu känner jag mig redo för kommande veckor.

Det blev storshopping efter jobbet (mat givetvis), jag kom hem med både lammkorv, röda linser, ingefära, röd chili, lime, lammstek, prosciutto, valnötsost, kycklingfärs, kokosmjölk, cream crackers, matyoghurt och sidfläsk, så nu har jag mat för en vecka till och kan laga ett par recept från favoritmatbloggen.

Kock-Tina har dansat som aldrig förr, hon är riktigt duktig och sexig! Hon och Tobias tar hem guldet ikväll tror jag. Jag dricker ett glas rödvin, äter valnötsost, tänker på ett par kompisar som har det jobbigt och längtar till min sköna säng med det stora täcket.

No comments: