Monday, March 24, 2008

Lediga dagar

Var tar alla lediga dagar vägen!? Jag skulle kunna sammanfatta de här fyra dagarna med fyra aktiviteter: sitta med datorn i soffan, mat-shopping/-lagning, skrubbande och några timmars uppsatsskrivning. Ja, det kommer ju en ny påsk nästa år...

Nej, nu är jag inte riktigt ärlig. Jag har tyckt de här dagarna har varit otroligt sköna! Att få gå runt i mina lila träningsbyxor från Kenya och farmors hemstickade raggsockor, äta sen frukost med laxpaté och ägg, planera middagen i flera timmar, surfa runt på onödiga bloggsidor, gå promenader, prata med långväga vänner, rensa i garderoben, dansa kurdiskt och titta på mitt gula påskris.

Imorgon är det back in business. Promenad till jobbet, möten, möten och rodda en del projekt, sedan inbokad lunch, möten, möten, promenad till träning, kanske 15 minuters solning och sedan direkt till träff med W (just ja, han har inte "bekräftat", måste fixa) och prata över god macka och te till middag. Promenad hem och somna med lilla söta Doris i handen, mitt lilla grå stressfår från Gotland som alltid finns med.

No comments: