Monday, March 10, 2008

Step by step

Vi har stegräknartävling på jobbet! Jag och min kollega har anmält ett eget litet lag och imorse satte vi på oss de små underverken. Givetvis fungerar inte min riktigt som den ska, så nu har jag dille på att kontrollera att varje steg jag tar verkligen räknas. Jag går och drar i mina strumpbyxor, där jag har kilat fast apparaten, var och varannan minut.

Jag har precis insett att Axelsons har lagt ut sina tider för elevbehandling på nätet, suveränt! Så nu slipper man passa deras bokningstid varje förmiddag när man vill boka in sig på shiatsu eller avancerad muskulering. Dessvärre hade de inga lediga tider de närmsta veckorna och min rygg, speciellt högra sidan av ländryggen, håller på att rasa ihop. Hjälp, det gör ont! Jag ser ut som en gravid kvinna när jag reser mig upp efter att ha suttit ett tag. Undrar om det beror på att jag sträckte mig på aerobicsen i lördags förmiddag eller de höga korkklackarna jag hade i lördags kväll?

No comments: