Wednesday, March 19, 2008

Detta liv

Trots att jag precis har shoppat loss på några saker (innerkuddar till fina vinröda och guldiga fodral från Zanzibar, guldbrun och apsexig BH, hipstertrosa, Schwarzkopf shampoo&balsam och tre linnen i svart, vitt och rött) kryper det i kroppen av att vilja mer, meeeer, MER!

Eller, det är kanske inte direkt mer shopping jag önskar? Jag verkar vara inne i en fas där jag vill MAXA allt. Och det är stressande och inspirerande på samma gång. Jag försöker alltså samtidigt, eller stressar över att jag snart borde:

- Planera semestern (boka in Italien med mamma, skrivarkurs i Barcelona eller i Skåne, slappdagar i stugan vid havet på Gotlands östkust och båtluff i Stockholms skärgård).

- Komma fram till en lösning för hur jag ska renovera min hall (förvaring, förvaring, förvaring - en inbyggd garderob behöver rivas och något nytt köpas in) och vilken månad jag ska köpa fåtöljen Sara (från en butik i Vasastan) som jag har tittat på ett tag.

- Laga ny och spännande mat en masse (lammstek med passande tillbehör, göra påsktallrik, variationer på surkål, lära mig mer om GI-mat och äta mer av GI-anpassad mat, baka kakor och speciella scones till vänner kommer på påskfika (ser ni att detta liksom inte går ihop, haha) och handla prisvärda viner.

- Shoppa allt jag "behöver" (nya vårskor, aladinbyxor, maskara, ett par svarta kjolar, en ny jobbkostym, walking-skor, nya aerobicsskor, sport-BH, träningsbyxor, vit eller beige BH, sportstrumpor och något nytt vårplagg att känna sig fin i).

- Skriva uppsats enligt det schemat jag har och dessutom planera för att ha jobbjour hela påskhelgen.

- Gå minst 10 000 steg om dagen (p g a stegräknartävling och för att jag vill vara hälsosam) och träna två-tre gånger i veckan (särskilt nu under påsk när det finns lite mer tid).

- Gå ut och festa, dricka drinkar och dansa med kära vänner.

- Dessutom behöver jag boka klippning och shiatsu och hälsa på mormor och farmor/farfar snaaaaart (väldigt långt bort...).

Jag kanske bara borde åka till någon stuga och tona ned mig själv och mitt maxande? Eller i alla fall försöka vara glad över att jag kan pricka av ett par saker från mina cravings genom dagens inköp?

No comments: