Sunday, March 9, 2008

Jag & Diana = sant

Åh, så roligt vi hade igår! Vi lade ner våra själar i att hitta bra utklädnad till H och K's 30-årsfest igår. Jag kan verkligen rekommendera affären People Like Us på Tomtebogatan, det är en välsorterad butik med kläder från 60- och 70-talet, och ägaren var oerhört trevlig och hjälpsam. Dessutom ligger Myrorna precis bredvid så man kan gå in och gräva i lådorna där om man vill spara några tior, eftersom en del saker på People Like Us är lite dyrare.

Jag drog på mig min glansiga röda klänning med snygg skärning som slutar vid knäna med heltäckta svarta strumbyxor och ett par svarta lackskor med korksula på ungefär 8 cm (100 spänn på Myrorna, de kan jag använda i sommar!). En hyrd afroperuk á la Diana Ross med en stor röd-, rosa-gulrandig scarf i håret och stora runda och randiga örhängen i samma färger blev så många prickar över i:t som man får plats med. Jag var het! Haha. Min kompis I tog hem priset, hon var afrodisco med svarta utsvängda byxor, grön skjorta, peace-örhängen, afroperuk som en mikrofon och dessutom svart ansiksfärg på hennes bara hud. Hon var cool! E, som också var med, var något mer hippie-aktig med utsvängda jeans och en fantastisk härlig tunika i knallrosa och rött med rosa skärp i midjan. Vi flätade hennes hår och knöt en rosa batikscarf runt pannan. Maskerad blir verkligen mycket roligare om man går in för projektet och anstränger sig för att hitta bra utklädnad.

Frågesport, singstar, pajer, drinkar och minglande uppehöll oss till 4 inatt, jag känner mig som en våt liten disktrasa idag och har bara klarat av en kort promenad och getost-macka på Levinsky's med en trippelshot i latten, för att därefter shoppa på Granit och sedan följa med som kompanjon på en lägenhetsvisning på Kungsholmen. Nu väntar softning i soffan och salta nachos med tacoköttfärs, ost, sallad och guacamole till middag.

No comments: