Sunday, March 30, 2008

Ett möte, inte vilket som helst

Efter vår rara indiska middag på Khushi på Folkungagatan nämnde han att jag borde få träffa hans kompis A. Då, utan att tänka efter, slank frågan ur mig. "Vill du åka förbi några av mina vänner som är hemma hos M på förfest och hälsa på dem och ta en drink?". Gaaaaah! Yes, I did. M har väntat på att få träffa P i evigheter, så när jag ringde och frågade om vi kunde komma förbi ville de gärna stanna hemma på förfest ett tag till...

Det gick så bra! P var pratsam, öppen och säker och M (och de andra) var lagom tipsy och pratsamma. Vi stannade på ett glas vin och pratade lite, sedan drog vi hem när de andra gick till Raw Fusion. När jag pratade med M idag pratade vi om hur gullig, säker och pratsam han var. Hon nämnde också att det var härligt att se honom bekräfta mig genom att t ex lägga en hand på mitt knä och visa att det var vi (well, det kan ju diskuteras in real life, men ändå), det hade de andra flickorna också tyckt varit gulligt. Jag med såklart!

När vi senare låg hemma i soffan och tittade på TV somnade jag såklart mot hans arm. Då skulle han pussa mig på pannan, men jag vaknade till och skrek rakt ut. Hahaha! Jag måste ha blivit livrädd, jag förstod ingenting. P menade att "jag skulle ju bara pussa dig på pannan när du sov". Åh, sweet.

No comments: