Wednesday, March 12, 2008

Bra feedback!

Åh, vilken tuff, men lärorik och spännande jobbdag! Jag har gått igenom en specifik och ganska svår praktisk utbildning på jobbet idag och gjorde mycket bättre irån mig än vad jag trodde att jag skulle göra. Konsulten strödde komplimanger över mig och menade att jag hade en sådan positiv energi och aura runt mig, att jag får fram ett budskap, att jag är oerhört närvarande när jag talar och att jag är född med gåvan att tala inför andra. Härligt! Nu är jag verkligen helt utpumpad, jag har gett så mycket av mig själv!

Men nu är det dags att sätta fart, två vänner kommer på middag (jag har en känsla av att de ska säga att de väntar barn, haha, trots att de ska ta med vinet...) och jag har varit i tre olika affärer för att handla rätt ingredienser till middagen. Det blir pasta (äggpasta) med rostade valnötter och blåmögelost med grillad prosciutto de toscana och sallad på ruccola och plommoncocktailtomater (långt ord, bindestreck?) med citron och olivolja. Efteråt får de lite ostar (sotad getost, cambozola och 17% extra lagrad brännvinsost) från bl a Vasastans ost, med handbakat knäckebröd med sesamfrön och lite söta gröna vindruvor. Om de är mer hungriga ska de få Ben&Jerry's caramel chew (eller vad den nu heter) och kanske lite limoncello. Vad tror ni om det?

No comments: