Friday, March 21, 2008

Oförståelig gråt till klyschan ost och vin

Jag sitter i en nystädad lägenhet och halvglor på en svensk triller på TV5 som bland annat utspelar sig i Uppsala (det är kul att känna igen ställen som till exempel café Fågelsången). Möjligtvis har jag en konstig PMS eftersom jag har gråtit/snyftat minst tre gånger under de senaste timmarna 1. När jag pratade med A som ligger på BB (förståeligt) 2. När jag pratade med P om att min familj inte kommer i helgen och att jag vill gärna vill träffa honom (inte förståeligt... han frågade om jag var förkyld, haha. Han visste nog att jag snyftade i hemlighet.) 3. När Kock-Tina fick högsta poäng i Let's Dance (totalt oförståeligt!).

Nu har jag ätit några bitar ost - en bit krämig mascarpone/gorgonzola-ost en bit Kvibille ädelost och en bit högkvalitativ sotad getost från någon liten fransk by, allt till ett rågknäckebröd. Och så slank det ner lite vin as well, två glas Black Granite (shiraz, Sydafrika). Storslagen lördagskväll i soffan.

No comments: