Thursday, March 27, 2008

How uu doin'?

Jag har så mycket energi nu för tiden! Det är lovely att vakna upp med klarblå himmel på morgonen och få gå till jobbet och lyssna på utrikeskorrarna på P1 morgon, från Amman, Paris med mera. Deras krönikor, eller vad man ska kalla det, är ofta skönt vardagliga med en personlig touch. Jag älskar när de avslutar sitt inslag. "Cecilia Uddén, Amman."

Fast fuck, idag på aerobicsen hände något med benhinnan eller muskeln, det gör sjukt ont och bränner/skär på en punkt i benet så att jag får gåshud när det blir så. Så jag får nog tona ned mitt aktiva liv imorgon och se vad som händer. Men imorgon är en annan dag i alla fall, jag ska träffa P och käka på kvällen, och kanske gå på bio. Mysigt!

Jag har upptäckt en härlig affär på Drottninggatan, Marrakech Bazar... bland annat säljer de enormt fina och stora uppläggningsfat, jag köpte ett otroligt vackert idag, i grönblåturkos färg. Men jag måste tillbaka... Det är en skitskön kille med stoooora bruna ögon och coolt skägg som jobbar där (som jag ska gifta mig med om P och jag splittar på oss snart). Nästa gång jag går dit ska jag säga Insh'Allah till allt han säger så han förstår vilken islamolog jag är. Haha.

Och så har jag fått hem säsong 4 av West wing, helgen är min och CJ's, ingen kan ta den ifrån oss. Jag ska ta vid där jag slutade tittade för något år sedan. Och min kollega har även 6 och 7 (5:an måste jag få tag på!), så nu går jag in i West wing mood ett tag. Snabba repliker, five votes down, budgetförhandlingar, smarta politiker och Starbuck's kaffe, härligt!

Nighty nighty.

No comments: