Sunday, March 2, 2008

Rent Hus

Igår såg jag värsta programmet på länge - Rent Hus på TV4. Om ni också såg det förstår ni ångesten som kom av att misstänka att man kanske också har dödliga bakterier hemma och små odefinierbara kryp, eller för all del, varför inte margarin från 1995 i kylskåpet, polska atomklockor och surfingbrädor gömda i lägenheten? Programmet var verkligen något för oss som inte kan avstå från att skratta och gotta oss (okej, inte bokstavligt) i andra personers smuts, trots att ens egna psyke påverkas. Programmet gjorde nte bara att jag känner stort medlidande för den ensamma misär som Helder har levt i, i 30 (!) år, utan också att jag själv har ägnat två timmar åt att städa mina 35 kvadratmeter idag. Utöver den gamla vanliga dammtorkningen och dammsugningen så rengjorde jag hela ugnen invändigt. Dessutom drog jag ut hela spisen och städade bakom den (sög upp en gammal potatisbit, odefinierbara smulor och damm en masse och en broschyr från 2006). Jag dammsög även alla listor i lägenheten, torkade bort smuts under diskhon, diskade plåtar och var extra noggrann med vädringen av sängkläderna. Nu är jag värd frukost och några skedar Ben&Jerry's Caramel Chew Chew framför slutet av Let's Dance.

No comments: