Sunday, March 23, 2008

För allas intresse:

Jag skrubbar duschen just nu och är inte klar trots att hela Alicia Keys platta har spelat ett varv. Det är riktigt tungt, jag har gjort av med tre skrubbsvampar. Dessutom har jag hunnit med sex stycken maskiner tvätt (av ungefär åtta) i vår nyrenoverade tvättstuga (jag har alltså inte tvättat på ungefär fyra veckor...). Utöver det marinerar jag min lammstek i fruktigt rödvin, japansk soya, vitlök och färsk timjan. Den har legat i marinadet fem timmar nu och ska få ligga i det gottiga badet ett par timmar till, innan det är skjuts in i ugnen. Väninnan M kommer hit ikväll och jag ska bjuda på påskmiddag i form av rosa (well, inuti i alla fall) lammstek med potatiskaka med chévre, rödvinssås och haricot verts.

Förresten så har jag fortfarande grym PMS och bråkade dumt, dumt med P igår kväll. Så det så. Vilken härlig påskafton... Påskdagen blir bättre tror jag! (Men jag väntar fortfarande på att han ska ringa och säga hej).

No comments: