Saturday, March 15, 2008

Same procedure as every weekend with P

Den här helgens fredagskväll och lördags dag har varit lik många andra den sista tiden.

Fredags eftermiddag: P och jag träffas direkt efter jobbet, gör lite ärenden, handlar mat och vin ihop, tar bussen hem till mig, myser i soffan (så jävla geekigt uttryck) med ett glas vin och en helgcigarett, lagar mat, fixar med min dator, äter och pratar och tåflirtar, röker en "-efter-maten-cigg", halvgluttar på Let's Dance, ligger under filten, har sex, röker en helgcigarett till, kollar på en halvdålig film och somnar (han gärna under dubbla täcken).
Några timmar senare: Jag vaknar alltid först, klappar lite på hans varma kropp, går sedan upp och kollar Nyhetsmorgon och halvläser tidningarna, dricker något, väntar på att P vaknar någon timme senare. Då är det dags att laga frukost. Den äter vi i soffan eller i sängen (han te, jag kaffe, han ljust bröd, jag mörkt bröd, han lyxyoggi, jag lättfil) och sedan kollar vi repriser på TV, pysslar med min dator och spelar Super Mario Bros. Han börjar samla ihop sig, vi kollar busstabellen och sedan åker han runt 16. Hahaha! 24 timmar med P ser alltid likadant ut, men är ju inte dåligt för det!


Två nyheter från helgen:


1. Min dator har fått en nystart, den har både fått mer RAM-minne och är nyformaterad, plus några andra rent stilistiska saker. All musik är fixad i mappar och Ipoden är också formaterad.


2. Vi klarade Super Mario Bros 1!


No comments: