Tuesday, March 4, 2008

A garden full of hoes

Jag behöver ingen godnattsång ikväll, det drar redan i ögonlocken efter långa och händelserika 24 timmar i Europabyråkraternas Mecka: Bryssel. Brussels. Bruxelles. Äntligen är jag hemma igen, och fick ta på mig mina mjuka aladinbyxor, den grå hoodtröjan och raggsockorna från farmor och krypa upp i soffan och känna att jag klarade det bra den här gången också. I rock. Många av dem jag arbetar med kan sägas rocka ännu mer, det är fantastiskt knäppt och kul att se. I många fall beundransvärt.

När jag spenderar tid i Belgien inser jag att jag är en öldrickare. En kall Hoegaarden (jag kommer ihåg namnet genom att tänka på en garden full of hoes) med mycket citron eller en Kriek körsbärsöl serverat i ett smalt, högt glas - hear, hear (knackandes i bordet)!

No comments: