Sunday, August 24, 2008

Tokjobbigt

Jag älskar att handla i mataffärer, att gå runt och kika på nya produkter, se vilka grönsaker som verkar överleva längst, jämföra parmesanostar och chilisorter är som meditation för mig. Men sedan kommer det värsta; bära hem kassarna... Fy fan vad tokjobbigt det kan vara. Idag kisade jag mot solen och huvudvärken lade sig som en hjälm av murbruk runt pannan. Insåg att jag knappt hade druckit något vatten idag så nu har jag bäljat i mig tre glas, tagit en Ibuprofen och hoppas att det lägger sig.

Fick också precis reda på att jag ska ha en, två eller tre vänner här på middag på tisdag. Så nu måste jag börja planera för middagen. Kanske breasola med ruccola och parmesan till förrätt och bakad kycklingfilé med timjan och citron med en sallad på rödbetor och fetaost till varmrätt?

No comments: