Sunday, August 10, 2008

Pleasure!

Det är några saker i livet jag aldrig kan få nog av; planera resor, dansa, laga mat (och ha sex, haha). Jag ska inte gå in på alla detaljer kring detta... men det måste ha med både nyfikenhet och njutning att göra, haha, tror ni inte?

Jag kan inte mer än arbeta två veckor innan jag vill börja planera nästa resa igen. Jag måste välja om jag ska satsa på långresa eller weekend, eller både och. Därefter måste jag välja land och/eller stad. Sedan kommer resekamrat, beroende på vad jag vill göra. Just nu lutar jag åt att jag vill göra en Italienresa, gärna till Sicilien i oktober då de skördar en hel del oliver och vindruvor. Köpa billiga Ryan Air biljetter. Hyra en lägenhet vid havet och bil så att man kan göra dagsutflykter. Gå på marknad och handla italienska lokala produkter, äta dem med förnöjsamhet och skölja ner dem med en karaff rödvin. Alternativt är jag sugen på New York några dagar i oktober. Bo i Harlem och upptäcka området, gå runt i Williamsburg, äta på krogar i Meatpacking district och sippa kaffe och drinkar på amerikanska hak. Shoppa på Anthropologie. Insupa storstaden. Jag ska drömma vidare.

By the way är Pernilla Augusts sommarprogram skönt att lyssna på. Hennes val av musik är hjärtskärande.

No comments: