Monday, August 11, 2008

Life spider: Påverka!

Jag har haft en produktiv och suggestiv kväll med coachen. Hon är cool som ingen annan. Min life spider börjar sätta sig och ikväll har jag antagligen kommit fram till kärnan - påverka.

Jag vill påverka och bli påverkad. Det är en av mina viktigaste drivkrafter i livet. Jag vill beröra och bli berörd. När jag fick ner orden på papper tidigare ikväll var det som att hitta en gömd nyckel till ett kassavalv. Lyckorus, jävlaranamma och nervositet. Men såklart kom den givna och tvivlande frågan - är det verkligen det som är kärnan? Hmmm. Jo, jag tror faktiskt det. Min första reaktion var oerhört tydlig.

Om det är så kan jag liksom lättare förstå och binda ihop andra drivkrafter - mitt sociala jag, min nyfikenhet, min intuitionsförmåga, mitt behov av rörelse, utveckling och struktur/planering. Allt förenas i drivkraften att påverka och vilja bli påverkad. Jag har all respekt för att en del (okej då, majoriteten) av er tycker hela den här coaching-grejen låter flummigt. Men det får såklart stå för er. Hehe.

Nu ska vi arbeta vidare med konkreta livsmål och de är ju inte få, det handlar inte direkt om att komma på vilka de är, utan snarare om att prioritera dem. Vilket är lättare sagt än gjort, en av de svåraste sakerna är ju att välja något eftersom man för stunden också måste välja bort något annat.

Migränmedicin från USA är guld värt.

No comments: