Thursday, August 7, 2008

Kill- och barnfokus

Jag var bara hemma och vände efter jobbet för att städa (snabbt snabbt och svettigt) för att sedan duscha och klä mig på 12 minuter, gå tvärs genom stan till en kompis för att bli bjuden på middag. Lyxigt! Vi har skrattat mycket och trots att vi egentligen är två smarta kvinnor i karriären så har vi bara pratat killsnack; om att man genom nätdejting kan dejta varje dag om man vill, om att det kan vara okej med begynnande flint, att kärlek kanske växer fram och att det är okej att ha sex ofta med lite olika dejter. Och inte minst, ibland kanske man måste ha sex med någon för att bara ha det gjort och move on, se det som ett avslutat projekt (och då pratar vi inte känslor i sammanhanget precis).

Min kollega på jobbet är tillbaka efter mammaledigheten och det E N D A hon kan prata om är barnet, ungen, bebisen. Hon är martyr, hon är mamma, hon är molande och hon gör mig mad magnifique efter bara några dagar tillsammans. Som tur kunde jag gå och fika med en kompis på jobbtid (som väntar barn om några veckor) och spy galla över sådana som mestadels lever genom sin mammaroll. Hon lovade att jag skulle säga till om hon ens antydde något liknande någon gång. Jag lovade att jag skulle det. Men det kommer jag inte att behöva, hon och han är stencoola.

No comments: