Sunday, August 3, 2008

Söndagsfrukost med stil

Har haft bästisen M över på brunch, det blev en skön gråt- och peppfrukost med massor av nyttiga och onyttiga prylar på köksbordet. Men fint som snus var det - calvadosmarmelad på gott knäcke, nötter, frön och plommon på filen, äggröra och bacon, gravlax på ett litet grovt filbröd, citronskorpa och några jordgubbar var med mascarpone och vaniljkesella. Och så ett par latte var såklart. Vi har inte setts på tre veckor på grund av olika semesterresor, vi har rest om varandra. Hon kom hem igår och ska vidare på en cool ridresa senare i eftermiddag. Men en spontan frukost hann vi med och det är jag tacksam för, jag är så glad att jag har henne nära mig. Vi är sällskapssjuka båda två och skulle gentligen må bäst av att bo tillsammans, men nu sitter vi med varsin bostadsrättsetta på varsin ö. Tur att vi snabbt kan gå till varandra.

Slutsatser från frukosten:
- Jag skulle bli bitter av att fortsätta med P, eftersom vi trots allt är ganska olika.
- Jag borde stänga av min dator en vecka så jag inte blir besatt av att hänga på dejtingsidor och kolla MSN bara för att jag känner mig ensam.
- Jag borde skrota och blocka gamla spöken.
- Jag ska ta mig ut från lägenheten idag och hitta på roliga saker.

No comments: