Wednesday, August 20, 2008

Oh yeah

Det var riktigt kul och svettigt med funk idag. Det blir en kul och "dansutmanande" träningsform för mig i höst, eftersom jag mest har varit inriktad mot aerobics, afrikanskt och jazz innan. I funken blandar man mjuka och stumma rörelser om vartannat. Jag tyckte inte att passet var särskilt jobbigt egentligen, men jag svettades trots det mängder. Hur hänger det ihop? Seriöst, är det någon som vet?

Nu när allt är så kul så är problemet att jag inte vet hur jag ska få ihop allt - dansaerobics, afrikansk dans (börjar i september), aerobics, funk, body pump och core då och då, men det ska nog ordna sig... Helt klart är att jag har svårt att se mig endast träna två gånger i veckan den här terminen, och så måste jag köpa mer träningskläder. Målet är att träna fyra gånger i veckan, dvs ungefär en fjärdedel av hjälten Magda (oh gosh!), vars blogg jag följer slaviskt.

Nu öser regnet ner och jag borde vara hungrig efter att bara ha satt i mig 2 dl filmjölk med lite frön, 1 msk müsli och ett grovt rågbröd med ett par skivor ost till frukost, en citronmarinerad kycklingfilé gratinerad med fetaost och örter och sallad på gröna linser och ruccola till lunch. Just ja, en kopp kaffe och ett grönt äpple as well. Men det är jag inte. Hungrig alltså. Jaja, det får bli en omelett med lite ruccola och fetaost till middag, gott med mat är det ju alltid i alla fall om ni frågar mig.

No comments: