Saturday, August 30, 2008

Lång uppdatering

Trots min ganska torftiga helg har jag en del att berätta!

Jag, M och J har varit på Classic Tea Room och haft en träff över Afternoon Tea. Jag fick bland annat veta att jag var utsedd till en mycket viktig person till deras soon-to-be-baby eftersom jag ska få passa henne ofta, typ vara den som på kort tid ska få babysitta om de vill på bio eller så. Hoho, så roligt och nervöst. Jag sade att det var roligt om vi hade en bra personkemi. Hon ska få sutta på mitt lillfinger som jag doppar i något gott. Leverpastej? Gillar ungar det? Såg på Hannas blogg att hon hade ätit det idag. Jag blev så sugen så jag var tvungen att handla det också, stalker som jag är. Haha. Jag och M ska handla pyjamas till den lilla nu i veckan. Hon verkligen frågade explicit om jag ville följa med och göra det. Tänk att min coola, smarta och alltid ganska hårda kompis har blivit en liten mjukis av graviditeten. Härligt, jag är med på noterna!

I alla fall. Vi fick scones, clotted cream och Lemon Curd och te/kaffe. Classic Tea Room på Rörstrandsgatan var okej, inte mer. Det var lite för mycket vita dörrar och glasskydd till bakverken som på ett gammalt svenskt kondis för att kännas riktigt engelskt. Dessutom fick man lite väl lite clotted cream från början. Pinsamt nog så var det en stor 40-årsfirarträff där med sång och rim och så. Vi kunde knappt hålla oss för skratt, det blev lite för mycket av det goda, ni vet lite för dåligt rim till en påhittad text till en känd melodi, ansträngda toner, röda kinder och obekväm tystnad då och då. Om jag ska ha 40-årsfest, eller för den delen 30-årsfest, ska det definitivt vara mycket alkohol med i bilden.

På väg hem köpte jag nya Vagabond, kunde inte motstå frestelsen när det var reportage om både Sydafrika, Kenya och New York i den. Dessutom - vilket är ännu mer spännande - såg jag mannen jag snart ska på dejt med (vi skulle setts igår, men min halsfluss och den intensiva jobbdagen satte stopp för det, så vi har skjutit upp det). Bisarrt att stöta på honom! Han såg bra ut, eller, han ser liksom lite speciell ut. Han är lång och har ganska stort och svart, krulligt hår. Lite fulsnygg liksom. Han gick på andra sidan gatan med två kvinnor, de var finklädda som om de hade varit på eller var på väg till bröllop (jag vet dessutom att det var så eftersom han sade det igår, hehe). Jag panikade lite på andra sidan gatan och blev väldigt intresserad av min spegelbild i fönstret, inte bara för att kunna gömma mig lite, utan också för att se hur jag såg ut och för att ha koll om han tittade över på mig. Det gjorde han. Han tittade rakt på mig. Tänk om han inte hör av sig mer?! Ohh no. Haha.

Vilken tur att jag inte kom gående med P under armen... Även om det är slut hade det kunnat vara så. Jag har nämligen en confession till att göra: P kommer hit ikväll. Han messade i natt när jag låg och sov. Jag svarade imorse att jag sov när han messade men att vi kanske kunde käka burgare och kolla film ikväll? Han ringde tidigare idag och tyckte det var en bra idé. J undrade när vi fikade om det inte var slut mellan oss. Det är det ju. M tror att P tror att allt är som vanligt mellan oss igen. Hur ska jag ta mig ur detta? Jag har lovat mig själv att gå på date med den andra snubben. Så länge jag tar mig iväg på nya dejter kan jag väl få träffa P då och då?

1 comment:

Anonymous said...

Mmm.. leverpastej.