Tuesday, February 17, 2009

Tålamod, Anna, tålamod

Hmm, jag äter helt enligt GI Viktkolls alla staplar i enlighet med "rivstartsnivå", vilket betyder att jag äter väldigt lite kolhydrater. Men jag står still. Första veckan -2,2, andra veckan + - 0 och den här veckan ser inget ut att ha rört sig heller. Snarare ett hekto upp. Tålamod, tålamod, tålamod. Jag har ett par dagar kvar till vägning. Och jag måste komma ihåg att oavsett resultat måste jag ha tålamod. Tålamod och en upprätthållen disciplin. Därmed basta.

4 comments:

Anonymous said...

Åh vad jobbigt! Jag har gått ned ca 15 kg, mest av att gå lite längre promenader och av en period med känslostormar och mindre chips. Nu vill jag gärna hålla ungefär den vikten och väger mig varje morgon, från att tidigare aldrig ha brytt mig överhuvudtaget. Man skulle ju kunna bli kocko för mindre.

Anonymous said...

Ja, tålamod. Det kommer. Inte hetsa. Jag håller tummarna för dig.

Anna said...

Hanna: Haha, verkligen kocko, jag testar också vågen varje morgon nu för att jag vill ha r e s u l t a t. Men vad skönt att ha gått ned alla de där kilona, om de var överflödiga dvs. Duktigt!

Anna said...

En älskarinnas bekännelser: Jepp, tålamod och disciplin. Tålamod och disiplin. Igår ville jag riva upp ett paket hamburgerbröd på ICA och börja äta. Men det gjorde jag inte. Det kallar jag disciplin! Hehe.