Monday, February 16, 2009

Att inte gräma sig

Idag fck jag reda på att miljoner triljoner minuters jobb jag har lagt ner på min uppsats var onödiga minuter. Jag har överarbetat de kvantitativa delarna givet syftet med min uppsats. En del av mig vill gräma sig eftersom all ångest som har byggts upp kring uppsatsen var kopplad till just den delen. Om jag hade gjort rätt från början hade jag varit klar för triljoner månader sedan och dessutom sluppit alla ångestkänslor. En annan del av mig vill lägga det bakom sig med en gång och fokusera på att det nu blir lättare att nå målet eftersom jag ska plocka bort några av de svåra områdena och gå rakt på the c o r e i uppsatsen. Jag har såklart valt att inte gräma mig. Varför ska jag strö salt i såren liksom? Gör om, gör rätt (gör lätt).

No comments: