Sunday, February 1, 2009

Fett, lathet och skräp-TV

Min söndag kan beskrivas som rubriken ovan. Jag planerar som en maniac på GI viktkoll för att få ihop de olika staplarna med fett, protein och kolhydrater; tänk att jag ska få äta grädde och keso med vanilj/äpple efter middagen imorgon kväll och salami, parmaskinka, kronärtskockshjärtan och ostar till lunch idag... how bizarre. Dessutom har doktorn ordinerat vila (provsvar kommer på tisdag) så någon söndagspromenad blir det inte, men det gör mig inte ett skvatt. När jag kollar på TV-tablån rinner nämligen (TV-)snålvattnet! Let's Dance, Pussycat dolls och Bonde söker fru - THE wedding (med läskiga Magnus) går på TV3 och TV4 i repris. Tur för mig, jag har nämligen inte sett något av programmen. Om någon ringer och vill hitta på något är jag alltså upptagen; jag ska ligga i soffan, äta italienska charketurier och kolla skräp-TV. (Okej då, ska även stryka en hög med kläder, men det är en piss i Nilen jämfört med de andra sköna grejerna).

PS. För tredje natten på cirka en vecka drömde jag att jag var med barn och skulle föda det. Vad händer med mig? DS.

1 comment:

Chrissan said...

De där jäkla staplarna på Håll koll...tja...har jättesvårt att få i mig all protein....