Sunday, February 8, 2009

En kulturtants tankar om helgen, mat, sommaren och frestelser

Nu har jag spenderat två dagar med P och pappa på ett hotell norr om Stockholm. Vistelsen har bjudit på rom on the rocks, skratt och musik i halvsunkiga barer och jobbiga timmar på vägen från och till på grund av snöoväder, men hey - vi hade i alla bra musik i stereon och vi fick kaffe och mörk choklad på våra pauser längs med vägen. Och vi kom faktiskt hem helskinnade, det är det viktigaste. Nu ska jag spendera de kommande två dagarna med arbetskamrater på ett hotell mycket mer söderut. Tidiga morgonar och jobb, jobb och stress. Jag har laddat med blodgrape, paranötter och 86% mörk choklad för att inte falla för andra mellanmålsfrestelser. Pas de pommes, mais un grand salad avec le boeuf et du sauce de crème, s'il vous plaît (ursäkta fel grammatik och stavning och allting kanske) är en mening jag ska försöka upprepa de kommande dagarna.

Funderar på sommaren. Jag vill börja planera roliga saker. En vecka med mamma någonstans i solen i Europa är given. En vecka men någon vän/pojkvän eller på egen hand i vår lilla fiskebod på Gotland lockar. Kanske ska jag även satsa på en skrivarkurs med fokus på reportage på en folkhögskola i Skåne? Är det för mycket 30-årskris och Gudrun Sjödén över det? Ung kulturtant som vill förverkliga sig själv liksom. Men vad fan, varför bry sig? Finns det något bättre alternativ för att prova på det på allvar? Om du har någon idé, fram med det.

Nu ska jag ta en skön och varm dusch. Sedan ska jag äta kesoplättar med blåbär och grädde. Sedan sova.

No comments: