Tuesday, February 17, 2009

Mina gröna fingrar


Det finns egentligen ingenting att skryta om. Jag har inga gröna fingrar. Jag vet inte vad som är vad och hur man ska sköta de söta små raringarna. Jag köper bara det som är fint. Ganska enkel princip. Trots mina ogröna fingrar uppskattar jag blommor oerhört mycket. Igår köpte jag en ny tulpanvas från Duka och ett gäng mörklila tulpaner som jag tror heter Purple Prince som nu stolta står på bordet i vardagsrummet. Även ett par vårblommor, som jag tror heter snöklockor, fick följa med hem från den lilla söta växtbutiken på Rörstrandsgatan. De planterade jag i två glasbrukar av husmorssnitt så man ser rötterna i jorden genom glaset. Det ser riktigt lantligt och fint ut måste jag säga, även om jag fick plocka jord från mitt vita trägolv i köket hela eftermiddagen igår.

No comments: