Friday, February 6, 2009

02.13

Klockan är mycket och mina fötter är svullna av ungefär fyra timmars non-stop dansande i höga klackar. Eftersom det är vinter är de inte särskilt vana vid klackar och det känns... Aj. Trots fest har dagen varit bra matmässigt, jag laddade med lite skinka och pepparrotsost vid 16-snåret (och nöjde mig såklart med en kaffe utan kaka vid 15 då jobbet hade stor fika (fyra olika sorters bakverk) så att jag inte skulle äta jordnötsringar och andra transfetter till förfesten. Jag tog ett par nävar jordnötter till mitt glas rödvin och kände att det var okej. Jag skippade brödet till förrätten, men åt lax, skagenröra och en bit ost vilket egentligen var den bästa förrätten jag kunde tänka mig. Till varmrätt blev det kalkon med god sås och en handfull rostade grönsaker. De små gyllenbruna potatisen skickade jag vidare till min bordsherre och blev lika mätt och nöjd för det. Det bjöds mörk choklad till kaffet, men jag skippade det och tog en calvados istället. Det lockade mer då... och kalori- och GI-mässigt borde det ungefär vara samma. Jag känner mig nöjd med dagen! Nu lockar fyra timmars sömn innan en ny och härlig jobbdag börjar. Ohlala. P har precis skickat hjärt-sms till mig i animerad form, det får mig nog att drömma sött. Nighty.

No comments: