Wednesday, February 18, 2009

Fel fokus blir rätt fokus

Jag var en snäll flickvän som gick upp och lagade frukost åt P imorse innan han skulle iväg. I och för sig hade det också att göra med att jag skulle komma upp i tid och börja skriva. Sedan han gick har jag läst en krånglig forskningsartikel, läst bloggar, bloggat, funderat på utstyrsel till maskerad imorgon, ringt Butterick's, skrivit en sida teori på uppsatsen, ringt mormor, sms:at med jobbarkompisar, suktat efter att kolla i reklambladet från Akademibokhandeln om bokrean, uppdaterat min facebook, kollat h&m på nätet, ätit lunch betående av en halv hemlagad burgare, fyra baconskivor, 20 gram fetaost, sallad, tomat, lök, gurka, en matsked hemgjord guacamole och 20 gram salsa, kollat min plats på SATS-passet ikväll, pratat med mamma, gjort en kopp kaffe och funderat på löneutvecklingen. Det var ganska lite i allt detta som handlade om uppsatsen. Fel fokus. Nu rätt fokus. Hajhaj, hämskt mycké haj.

No comments: