Monday, February 2, 2009

Feta firrar och annan mat

Idag åt jag lax (med wokad rödkål med lime, kokos och soja) till lunch och makrill (med ägg och 1/2 rågkuse) till middag och fettstapeln är nästan högre än vad den bör vara! Amazing grace. Tills imorgon bitti har jag gjort en kräftröra med crème fraîche och majonnäs och kokat två ägg. Jag ska även ta med 25 g skinka och 1/2 avokado till jobbet för mellanmål och hinna springa iväg och köpa sallad och tomat till lunchen för att komplettera min fläskkotlett i senapssås som jag också har med. Imorgon kväll kommer P pan hit och då är det ståndmässighet som gäller - jag ska äta enligt min plan - kyckling med chili och lime och avokadoröra med koriander och sedan grädde med keso vanilj/päron. Förhoppningsvis vill han äta detsamma, annars finns korvmojen runt hörnet.

Planering är verkligen a och o. Puh.

Torsdag, fredag, lördag och söndag med jobbfester (and I looooooove rödvin vilket jag ska dricka), arbetslunch och weekend med P pan blir tuffa, but I can do it, yes pecan! På torsdag morgon är det vägning.

1 comment:

Puma said...

va fasen. tänk att du haft den här bloggen ett tag och jag inte hittat hit!!

klart du ska klara av utmaningarna. det är ju värre om du bara skulle kunnat äta sallad! :-)

och kan fettprocenten bli för hög? ;-)