Saturday, February 28, 2009

Ny hobby

Jag har tänkt att göra om lägenheten på lite olika sätt; bygga en specialbyggd bokhylla runt min dörr in till det stora rummet, fixa ganska låga, men breda klädskåp som ska få dela av sängen mot soffdelen (idag står där en bred, hög bokhylla) samt ordna fin gammal byrå i mörkt trä i hallen, sätta upp mässingspotligths ovanför som får lysa ner på alla mina roliga och fina visum som ska vara inramade i olika guldramar och ordna en fin hatt- och skohylla som kan gömmas bakom min gamla innedörr i trä.

Den senaste tiden har jag börjat kolla runt på blocket.se en del och idag hittade jag en fin träbyrå (mörk) med mässingshandtag, modell äldre, för 500 spänn. Det tog mig och P två timmar att åka till Ekerö, baxa in den i bilen, surra fast den (vi var nog tyvärr en säkerhetsrisk på vägarna...), köra tillbaka, rensa hallen, få in den nya byrån och proppa den med saker som behövde stoppas undan. Och nu, för en halvtimme sedan, hittar jag en fantastiskt fin hatt- och skohylla (2 delar) i smide för 200 kronor (nypris på Mio nästan 1000 kronor). 10 minter senare - köpt! Leveransen ska jag och P fixa i början av veckan eller så hämtar jag upp delarna på säljarens jobb på onsdag. Very smidigt.

Man kan göra klipp på blocket! Det är min nya hobby. Dessutom slipper man det, i längden, trist IKEA-stuket. Gamla och nya saker till fyndpriser, me like. Lägenhetsfixandet är på gång!

No comments: