Friday, October 31, 2008

I-landsproblem upphöjt till oändliga tal

Jag har två problem. 1. Jag är en matshopoholic. Jag älskar verkligen att handla mat; komponera nya rätter i huvudet i affären, testa nya märken eller en ny del av grisen. Jag handlar dyr mat i små mängder (och då blir det extra dyrt), dessutom tycker jag många saker kan "vara bra att ha hemma". 2. Jag har svårt för att bestämma mig för grejer, typ som vilken mat jag ska äta.

Detta resluterar i att jag just nu sitter vrålhungrig hemma med skåp och kylskåp proppfullt med mat, men inte kan sätta ner foten kring vad jag ska laga. Dessutom ska jag ha dejten L på besök ikväll och fick för mig att jag skulle laga middag till oss. Herregud, inte bara måste jag bestämma vad veliga jag ska äta nu, dessutom ska jag förbereda och välja för oss båda ikväll.

Det blir nog ett kokt ägg på knäckemacka till mig själv till sen lunch... Eller? Tråkigt? Hahaha. Jag har alltså typ hela affären hemma och jag kokar ett ägg och äter med torrt bröd... Ingen murkelpaté eller sremska eller spenatsallad med granatäpple. Nej då. Kokt ägg.

Ikväll då... Vad tycker ni? Jag ger två alternativ (efter en hel del funderande måste jag använda upp pastan eftersom jag väldigt sällan äter pasta på egen hand och det känns som det passar på en första riktig hemmadejt):

1. Färsk fettucine med en mustig bolognese (med eller utan rökt fläsk i) och parmesan

2. Samma fettucine, fast med trattkantareller, kycklingfilé, spenat (med eller utan rökt fläsk i här också) och parmesan

Update: Det blir numero 2. Fina mamma fick bestämma.

2 comments:

Anonymous said...

Visst borde jag!

Låter som trevliga recept du hystat fram!

Anna said...

Ja, det borde du! :)