Wednesday, October 22, 2008

Funderingar

Jag jobbar hemifrån, äter brieost, laktosfri fruktyoghurt och dricker latte och funderar över varför män blir gynekologer. Är det så enkelt att det är som vilket medicinskt område som helst eller är det så stört att de män som jobbar som gynekolog har ett sjukt intresse för pussies? Jag har efter att ha ringt ett antal samtal, blivit avsnoppad (hehe) av ett par sjuksköterskor (eftersom de faktiskt inte tar emot några nya patienter) och fick till slut en tid på en läkarmottagning först nästa fredag. Om jag vill ha något innan dess verkar jag få åka in akut och min smärtkänsla är ju på en skala inte uppe på 7 av 10. Vilken jävligt snäll och laglydig patient och medborgare jag är. Håll med om att det är lite jobbigt att man måste hålla på och ringa runt till olika ställen för att hitta en halvakut tid.

No comments: