Saturday, October 4, 2008

Planning

Japp, då är helgen igång på riktigt. Jag är inne på min fjärde maskin tvätt och har precis kastat i mig en frukost med fil och keso, ett ägg och två mackor av rågbröd med lax och philadelphia, jag åt så fort så att jag fick ont i magen. Smart.

Jag är mycket nöjd med att jag shoppade jobbkläder igår så jag slipper dra ut och hasta runt på stan idag. För IDAG händer två andra viktiga saker. Jag ska på date med den långa peruanen med stort lockigt hår och känna av honom. Och det måste jag såklart förbereda mig inför, mest mentalt så jag orkar vara lite rolig och snygg. Vi har båda varit upptagna (och jag har nog skjutit på det en aning på grund av P och jobb och så), men idag är tanken att vi ska ses över ett glas vin eller sen fika. How exciting.

Det andra är att jag måste feja lägenheten och förbereda för min te & scones-bjudning imorgon eftermiddag när typ 10 kompisar kommer hit. Jag ska duka fram:

- Hembakade äppelscones med liten touch av kanel
- Mer traditionella hembakade scones
- Cheddarost
- Clotted cream
- Lemon curd
- Körsbärsmarmelad
- Fikonmarmelad
- Ingefärs- och papayamarmelad
- Kladdkaka med kardemummapäron
- Portvin
- Svart te, kanske darjeling? (Rött eller grönt om man så vill)
- Kaffe från min isomacmaskin

No comments: