Saturday, October 25, 2008

En bra dejt i detalj

Han hämtade mig i sin coola bil. Han sade att jag var snygg. Jag svarade att det var han också. Vi åt på en libanesisk restaurang i hans hood. Vi drack rött vin. Vå åt mezes och lite grillat kött under lång tid. Han frågade många saker, så jag pratade nog en del. Rättfram. Kommunikativ. Stora bruna ögon som kan spänna blicken i en. Jag frågade också en hel del saker och lät honom lägga ut orden om vad han vill göra i framtiden med sitt företag. Vi diskuterade redan nästa dejt. Film? Salsa? Hagaparken? Vi pratade ex (jag tycker det är dåligt, men han tyckte det var naturligt menade han, vi kom in på det via kulturkrockar), det kändes lite konstigt. Vi pratade mat, jobb, kärlek, jul, personliga egenskaper, religion, resor och annat viktigt. Vi munhöggs om tapeten i lokalen och huruvida det vackra orientaliska mönstret var påklistrat efter att tapeten hade hängts upp eller om tapeten såg ut så från början (det var det senare alternativet, han hade alltså rätt, det bjöd jag på såklart). Vi promenerade sakta hem till hans lägenhet som han visade mig (mycket personlig, cool och härlig lägenhet. Det stod ett par chokladbruna converse i hallen. Jag hyllade dem. Dessutom hängde där några coola hattar). Vi gick från början dit för att jag skulle få låna filmen Dagbok från en motorcykel. Vi lade den på byrån i hallen. Jag trivdes i lägenheten. Vi öppnade en flaska bra rött vin. Vi pratade musik, politik och studier och annat viktigt. Vi lyssnade på massa musik från tiden vi båda var på Roskildefestivalen, bland annat Pearl Jam och Skunk Anansie och tonerna från gammal salsa. Han visade på golvet hur man dansar en bolero. Jag skrattade och ville egentligen dansa med honom. Fast ändå inte. Nästa gång. Han strök mig på huvudet en gång efter att han hade tappat en CD-skiva i mitt huvud. Jag kände attraktion då. Det var en vuxen persons strykande hand. Vi pratade ännu mer. Han sade att jag var kvinnlig. Jag kände att he's a man och att jag vill träffa honom igen. Jag nämnde bara det sistnämnda. Han vill också det. Vinet var slut, mina ögon sved av trötthet. Vi gick ut för att ta kvällens första cigarett och för att vänta in min taxi. Han bad mig höra av mig när jag kom hem. Jag skrev ett sms och inledde med alla hans fyra fina namn och tackade för en fin kväll. Han ringde efter 20 sekunder och frågade om jag borstade tänderna. Det gjorde jag, så jag lät rolig. Han sade att han hellre ville ringa och också tacka för en fin kväll. Att han ville göra om den. Jag sade att jag också ville det.

På nästa dejt måtste vi kyssas, annars är det lite konstigt.

No comments: